寿司

Today I ate 3-4 pieces of rolling sushi for the first time in NZ. It’s been a long time for me. It was so delicious. I felt dizzy because it was so delicious. My daughter ate more than I…  I remembered this song while I have eaten sushi. https://www.youtube.com/watch?v=1yK-4KjIjyE This song is about chawan-mushi. Chawan-mushi…

とりとめもないこと

なぜ芸能人同士が付き合いだすといつも決まって「熱愛」と報道されるのか、なぜ決まって「焼肉屋でのデート」なのか、不思議でたまらない世代の私ですおはようございます。ですが同時にこの疑問も正直どうでもいいことだよなぁとも思ったりするガラスの世代です。 私はこうやって文章を書くのがなぜか好きです。理由が特に見当たらないのですが駄文を垂れ流すのが常だったりします。 昨日パパが帰宅し、娘が「待ってました!!!」とばかりに遊ぼう攻撃をしてきたんですね。パパは娘ラブであり、また大体遊ぶ指向が一緒なので、結構仲良く遊んでいるのですが、昨日は夕食後レゴブロックで遊んでいました。 娘は「レゴで迷路作って!!」とパパに強烈におねだり。しかしパパ的には、違うものを作って遊びたいのにしきりにせがまれるものだから、すごく渋々。しかしながら娘の強力な押しにより嫌々作り出しました。しかしながら嫌々なため、迷路制作中に船を漕ぎだす結果に。 娘はそれを見て、直接的に、または間接的に何度も何度も起きるように促しました。嫌味を行ってみたり、褒めてみたり。しかしながら努力空しく、終始パパは船を延々と漕ぎ続けました。 「何で寝ちゃうのよ!!!」 「○○と遊びたくないの??」と怒り出す娘。 「色々指図されると途端にやる気がそがれるんだよね…」 「人のいう事をその通りにやるのが苦痛でたまらない」とボヤくパパ。 そろそろ寝る時間にもなり、レゴはその時点で切り上げられました。パパは娘にパジャマに着替えるように娘に促しましたが、娘はアレコレ理由を付けてそれを何とか騙し騙し延ばそうとしました。(この頭脳犯の様子は、娘さんがいるご家庭なら、ある程度予想がつくと思います。) 積極的に脱線にいく娘を見かねてパパが 「ねぇ、パパの言ってる事聞いてる?」 「人のいう事、本当に聞かないよね」と軽くプンスコ。 ここで私は気が付きました。 「人の言う事に従うのが苦痛」と言う点では、この2人、全く一緒。 だからこんなにも無秩序なのか…と感心しました。 パパに伝えたところ、相当に図星だったようです。 親子って似るものですね。 親子愛ですね。

おはようございます

I made “chirashi-zushi” for her lunchbox this morning. I am worried because I didn’t put enough vegetables. That means,it’s not well-balanced lunchbox. But I might say it is ok because my daughter was very pleased. I suggested her to eat more vegetables for breakfast instead 🙂 By the way, I’ve watched a person who speaks…

Mirrorと鏡

This morning,my daughter said “mama, kono mirror mite(Mom, look at this mirror)”. “Yes, but why is only “mirror” spoken in English?” said I. “That’s because I forgot.” “Mirror is kagami in Japanese, don’t you remember?” “Ah, now I remember.” Children can memorize easily, but forget easily. I have to think about how she can remember…

Sumo☆Sushi

I found this sushi restaurant in central of Auckland. I felt a little bit strange because sumo wrestler usually eats chanko-nabe(vegetable and meat stew hot pot), not sushi. I also thought “sumo-zushi” (not “sumo-sushi”)is more natural. But sumo and sushi are very popular overseas, so I can understand why this owner wanted to use these…

Maritime Museum

Many Maori’s crafts, many ships, challenging stories of immigrants.

Watermelon

I have eaten a piece of watermelon while other family is sleeping. Actually it was very good, but I got to feel a little bit cold. I’ve never felt cold in summer in Japan. That is very interesting. I like this song. I don’t really understand this song, but somehow my tears is coming out…

Snail and Dove

Today I found lots of avocados sold at incredible lower price ¢19 each in a Chinese Market nearby. “Avocado, you are just in time! because we had eaten you up just this morning!” I put them into a basket.and It ended up as many as 20 avocados! I usually stock up on food that our…

お弁当

My daughter’s lunchbox for kindy. Tomatoes for her morning tea. 娘の幼稚園に持たせたお弁当箱です。 お弁当を作らなくなって久しく、だいぶ感覚を忘れてしまってます。 写真を撮らなかったのですが、モーニングティ(おやつの時間)にはプチトマトを持たせました。 甘いものを食べる習慣が娘には全くないので、私も正直困ってます。最初持たせないでもいいかなと思ったんですが、娘はみんなが食べてるのに自分だけ食べないのはつまらないらしく、結局悩んだ末、大好物のプチトマトとなりました(笑)

娘の絵

今日描いた娘の絵です。 今日はまた何故か作風が違い、ちょっとリアリスティックな感じです。 かと思えば目に睫毛を付けるメルヘンな描き方も。 3枚目の顔ばかりの絵は、娘が色んな表情を描きたかったからなんだそうです。

なまはげ

トウモロコシを食べながらなまはげの話になりました。 「なまはげは良い子には何もしないけれど、悪い子はすぐに連れて行ってしまうよ」 話を一生懸命聞く娘がこんなことを聞いてきました。 「なまはげは大人の悪い人は連れて行かないの?」 「なまはげは小さい子だけだね…。それに大きくなったら小さい子みたいな悪いことはそんなにしないようになるよ」と私。 「それになまはげも、大人も連れて行くこともあるかもしれない」と旦那。 「でも。日本で悪い事している大人もいるよ。放射性物質をばらまく悪い大人はどうして連れて行かれないの?」 本当にどうしてでしょうね。 私も聞きたいです。

朝が来た

This is my husband&daughter’s favorite song. It was sung in a program of Educational NHK, which we used to watch in early every morning. 私達が大阪にいた頃、私がお弁当や朝食など諸々支度をしている間、丁度この番組「0655」がEテレで流れていたんですが、起きたばかりの旦那と娘がこの歌を聞いては合わせて一緒に踊っていました。 この底抜けに人畜無害で、今日も頑張ろうと思える歌がウチでは大好評でした。 それにしてもこれって原曲があったんですね。 お恥ずかしながら今まで知りませんでした。 https://www.youtube.com/watch?v=i240oulI0S4 そんでもって原曲を早速聞いてみたんですが、歌詞の部分の “soul captives are free” がどうしても 「今日もだいじょうぶ~」と聞こえてしまい、 なるほどこれはリメイクされるために作られたんだなと確信しました。 https://www.youtube.com/watch?v=2C99Lp-sBbc